Publicat per

PAC 1 – Color i Comunicació

Podeu veure bé l’imatge (resolució demanada) a:

Domini públic:

• Domini públic a Espanya:

Està en el domini públic perquè Caravaggio va morir abans de 1987; concretament el 1610 i segons la legislació perquè una obra entri al domini públic a Espanya han d’haver passat vuitanta anys des de la seva mort. Si hagués mort després de 1987 serien setanta.

• Domini públic al país d’origen o de divulgació:

Està en el domini públic perquè Caravaggio va morir al 1610 i segons la legislació italiana perquè una obra entri al domini públic a Itàlia han d’haver passat setanta anys des de la seva mort. Com es compleix aquesta condició, podem dir que l’obra està dintre del domini públic al seu país d’origen també.

[1b] Crèdits i informació de la segona obra escollida:

Domini públic:

• Domini públic a Espanya:

Està en el domini públic perquè E.L.Kirchner va morir abans de 1987; concretament el 1938 i segons la legislació perquè una obra entri al domini públic a Espanya han d’haver passat vuitanta anys des de la seva mort. Si hagués mort després de 1987 serien setanta.

• Domini públic al país d’origen o de divulgació:

Està en el domini públic perquè E.L.Kirchner va morir al 1938 i segons la legislació alemanya perquè una obra entri al domini públic a Itàlia han d’haver passat setanta anys des de la seva mort. Com es compleix aquesta condició, podem dir que l’obra està dintre del domini públic al seu país d’origen també.

[2] Font tipogràfica (que has utilitzat en títol i text de la fitxa tècnica)

• Font: Arial.

He fet servir la font tipogràfica Arial per tots els textos de la fitxa tècnica. Pel títol principal l’he fet servir en negreta (bold), pels títols de les obres en cursiva (italic) i pels altres textos en rodona o (regular).

He escollit aquesta tipografia perquè és sans serif, neutre i és fàcil de llegir a la pantalla.

[3] Dominàncies de color i contrast: [amb la part pràctica de la fitxa i amb aquesta pregunta s’avaluen els continguts estudiats sobre contrastos de color]

Primera imatge:

• Color dominant:

El color dominant és el negre. L’obra va ser creada durant el període artístic del barroc on l’escena eren predominant fosques i només trencades per la lluminositat dels personatges representades. En aquest sentit, Caravaggio es va convertir en un mestre colorista amb la seva tècnica “claro-oscuro”.

• Colors subdominants:

Els colors subdominants són el: Granat, Marro, Taronja, Marro Clar i Beix. Aquests colors tenen relació amb la religió i l’escena religiosa representada. Tots ells tenen un contrast d’alta lluminositat amb el fons fosc ressaltant les figures que conformen l’imatge final.

• Color que posa l’accent:

El color que posa l’accent és el Blanc, ja que és escàs i el trobem només a objectes rellevants que necessitem contrastar amb la resta com el mantell de la taula i en petites quantitats d’altres objectes com l’indumentària.

• Colors utilitzats en la indumentària i altres elements significatius:

El vermell, el marro i el blanc. Son aquest colors ja que l’escena representa una escena biblica i aquest colors estan intrinsicament amb la cultura judeo-cristiana. El principal personatge de l’escena va vestit de vermell i blanc perque son els colors que s’utilitzaben els sacerdots.

Segona imatge:

• Color dominant:

El color dominant es el groc. Poc saturat i poc brillant que quasi sembla un ocre.

• Colors subdominants:

Els colors subdominants són el: Negre, el Blau, el Taronja, el verd i el gris. L’ús d’aquests colors no és casualitat, ja que són característics de l’època artística a la qual pertany l’obra; l’Expressionisme. Podem observar que els colors són poc brillants això és un reflex del context polític del moment. Es trobaven patint una grans crisis econòmica i la Segona Guerra Mundial estava a les portes.

• Color que posa l’accent:

El color que posa l’accent es el Blanc ja que es escas i el trovem nomes a objectes rellevants i en petites quantitats com el vestit d’una de les dones.

• Colors utilitzats en la indumentària i altres elements significatius:

Són el Blanc del vestit i el negre de les mitges. En aquest cas no trobem cap correlació.

Debat0el PAC 1 – Color i Comunicació